Mydlane cudeńka Regulamin:
I. Definicje terminów użytych w Regulaminie
Klient (Zamawiający) – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca organizacją prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach Sklepu.
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
Operator serwisu (Sprzedawca) – właściciel i administrator sklepu internetowego Mydlane cudeńka dostępnego pod adresem mydlanecudenka.pl:
Mydlane cudeńka Kamila Iwańska
Ul. Dobrego Pasterza 31-416 Kraków
NIP 6782906550
nr konta bankowego: 41 1050 1445 1000 0097 3552 2162
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego Mydlane cudeńka
Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.mydlanecudenka.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
Towar – produkty prezentowane w Sklepie internetowym.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy sprzedawcą, a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.)
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Zamówienie – świadome i dobrowolne oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego dostępnego pod adresem mydlanecudenka.pl
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Klient przed zawarciem transakcji powinien zapoznać się z postanowieniami regulaminu.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności: – zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu internetowego, – warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego,– zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych: przeglądarka internetowa nowej generacji z włączoną obsługą JavaScript oraz zaakceptowanymi cookies dla Sklepu internetowego,
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną oraz hurtową na terenie Rzeczpospolitej Polski.
- W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia, z dostępem do Internetu.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa prowadzący Sklep zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni drogą e-mailową lub telefonicznie.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego w stopce na stronie głównej serwisu mydlanecudenka.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego
- Informacja o cenie podawana na stronie mydlanecudenka.pl ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta e-maila zawierającego ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, do końca realizacji Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Towarów po otrzymaniu przez Klienta e-maila, o którym mowa powyżej.
- Prowadzący sklep internetowy zastrzega możliwość czasowej niedostępności oferowanych towarów w przypadku okresowego braku towaru w magazynach.
III. Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
- Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego jest rejestracja w jego ramach.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Operatora serwisu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do: – niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, – korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, – niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam), – korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Operatora serwisu, – korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego, – korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Rejestracja w Sklepie oraz złożenie zamówienia są równoznaczne z akceptacją Regulaminu oraz Polityki Prywatności Sklepu.
IV. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową mydlanecudenka.pl, dokonać wyboru towaru oraz podjąć kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku “Zamawiam” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: – przedmiotu zamówienia, – jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują), – wybranej metody płatności, – wybranego sposobu dostawy,
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku “Zamawiam”.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Operatorem serwisu Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzający złożenie zamówienia, jego numer oraz dane teleadresowe sprzedawcy.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o którym mowa powyżej.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz potwierdzenie kupującemu istotnych postanowień Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail, dołączenie do przesyłki wraz z zamówionym towarem lub bezpośrednie wręczenie przy odbiorze Towaru dowodu zakupu tj. faktury lub paragonu.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, Sklep ma prawo nie przyjąć zamówienia, o czym Klient będzie informowany niezwłocznie z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych na jego stronie rejestracyjnej, bądź w formularzu zamówienia. Dotyczy to w szczególności Klientów, którzy wcześniej nie wywiązali się z zawartej ze Sprzedającym umowy, w tym nadużywali uprawnienia do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, bądź złożyli zamówienie w sposób odbiegający od warunków określonych przez Sprzedającego w zaproszeniu do zawarcia umowy, aktualnym na dzień złożenia zamówienia.
- W przypadku nie opłacenia zamówienia w ciągu 7 dni Sklep internetowy skontaktuje się z Klientem drogą e-mailową lub telefonicznie celem wyjaśnienia sytuacji. W przypadku braku kontaktu ze strony Klienta zamówienie zostanie anulowane po 10 dniach od momentu jego złożenia celem zwolnienia rezerwacji towarów dla innych klientów.
V. Dostawa
- Dostawa Towarów jest realizowana na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia, przy czym wiążący jest adres pozostawiony w Sklepie internetowym.
- Dostawa zamówionych Towarów jest zależna od wyboru wariantów i odbywa się: przesyłką kurierską, przesyłką kurierską pobraniową lub przez system Paczkomaty24. Możliwy jest również odbiór osobisty Towaru przez Klienta sklepu, przy czym wymagane jest powiadomienie sprzedającego o tym fakcie, drogą mailową lub telefoniczną. Odbiór osobisty towaru nie wiąże się z uiszczaniem opłaty za transport.
- Usługi dostawy świadczy firma wskazana przez sprzedającego.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 3 dni roboczych licząc od dnia uznania środków na wskazane w procesie zamówienia konto bankowe sklepu.
- Przewidywany czas oczekiwania (dostawy) stanowi jedynie wartość orientacyjną, jednak w przypadku, gdy termin realizacji zamówienia wydłuży się ponad przewidywany czas Klient zostanie o tym bezzwłocznie poinformowany drogą mailową lub telefoniczną.
- Podczas odbioru przesyłki przez Klienta należy sprawdzić kompletność zawartości przesyłki i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego lub niekompletności zawartości przesyłki, Klient powinien skontaktować się z obsługą sklepu w celu ustalenia dalszego toku działań.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności finansowej za niedostarczenie przesyłki z powodu błędnie podanego adresu przez Zamawiającego. W takim przypadku Kupujący jest proszony o ponowne uiszczenie opłaty za przesyłkę lub w przeciwnym wypadku Zamówienie jest anulowane.
VI. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów i usług podawane w Sklepie zawierają wszystkie składniki, w tym cła oraz wszelkie inne składniki.
- Koszty dostawy, w zależności od wybranego wariantu, są naliczane oddzielnie. Orientacyjne koszty dostawy są określone w zakładce Zamówienie i dostawa, a ich dokładne naliczenie następuje w momencie składania zamówienia. Koszt dostawy w przypadku przesyłek kurierskich jest stały do wagi przesyłki max. 30kg. Koszty dostawy odnoszą się do wysyłki na terenie Polski.
- Walutą przyjętą podczas rozliczeń jest polski złoty.
- Klient ma możliwość opłacenia zamówionego Towaru i/lub usługi oraz dostawy zamówienia: – zwykłym przelewem bankowym na numer konta bankowego wskazanego w trakcie składania Zamówienia, – płatnością w systemie przelewy 24 – gotówką przy odbiorze osobistym w Krakowie – dla stałych klientów będących odbiorcami hurtowymi istnieje możliwość wysłużenia terminu płatności za Zamówienie
VII. Prawa i przywileje Klientów
A. Odstąpienie od umowy
- Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni i wysyłając je na adres Operatora serwisu.
- Prawo zwrotu przysługuje jedynie Klientom będącym osobami fizycznymi.
- Prawo zwrotu nie przysługuje podmiotom prawnym i osobom prowadzącym działalność gospodarczą, jeśli produkt został zakupiony na potrzeby firmy (osoby prawnej, działalności gospodarczej).
- Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1. można złożyć wysyłając mail na adres kontakt@mydlanecudenka.pl lub drogą pocztową na adres korespondencyjny (podany na górze Regulaminu). Zwracany Towar należy odesłać na adres do zwrotu towaru (podany na górze strony). Wzór oświadczenia odstąpienia od umowy sprzedaży
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru do klienta.
- Prawo do zwrotu towaru nie dotyczy podmiotów gospodarczych, jak również nie obejmuje Towarów (usług) wykraczających poza uniwersalną ofertę Sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie Klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb.
- Prawo zwrotu towaru nie dotyczy przedmiotów z krótkim terminem ważności oraz tych, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ostało otwarte po dostarczeniu.
- Sklep zwróci konsumentowi cenę sprzedaży Towaru niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 dni, w formie przelewu bankowego na wskazane przez Klienta konto. Konsument obowiązany jest zwrócić Towar w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty dostarczenia towaru do Konsumenta.
- Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, a więc wykluczający możliwość uszkodzenia Towaru podczas transportu do siedziby sprzedawcy.
- Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Klient.
- W przypadku zwrotu lub reklamacji towaru z zamówienia, do którego dołączony był gratis promocyjny lub oferta promocyjna (np. darmowa wysyłka), Klient zobowiązany jest zwrócić również przedmiotowy gratis lub pokryć koszty przesyłki. W przypadku odmowy zwrotu gratisu, Sklep zwróci Klientowi cenę zwróconych lub zareklamowanych produktów, pomniejszoną o wartość gratisu/kosztów przesyłki – zgodnie z jego ceną.
B. Reklamacja
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt bez wad.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta pisemnie z załączonym dowodem zakupu na adres podany na początku Regulaminu.
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady
- żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży
- danych kontaktowych składającego reklamację
- do opisu reklamacji zaleca się dołączenie dowodu sprzedaży
- Wymogi podane w zdaniu powyżej są jedynie zaleceniami i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- FORMULARZ REKLAMACYJNY W FORMIE PDF DO POBRANIA > POBIERZ
C. Uszkodzenia lub braki powstałe w transporcie
Wszystkie przesyłki kurierskie są objęte ubezpieczeniem od uszkodzeń w transporcie. Ubezpieczenie wygasa z chwilą wręczenia przesyłki odbiorcy, tym samym należy sprawdzać przesyłkę pod kątem uszkodzeń mechanicznych jeszcze w obecności kuriera.
D. Wymiana Towaru
W przypadku, gdy wybrany przez Kupującego Towar okaże się nieprawidłowy, istnieje możliwość wymiany na inny na prośbę Klienta. W takich okolicznościach koszty zwrotu i ponownej wysyłki Towaru pokrywa Kupujący. Ponowna wysyłka następuje w ciągu 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty i zwrotu Towaru. Klient proszony jest o uprzednie skontaktowanie się z obsługą Sklepu i rezerwację pożądanego modelu/.
E. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Operator serwisu podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Operatora serwisu o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres korespondencyjny Sklepu internetowego (podany w górze strony), mailowo pod adres kontakt@mydlanecudenka.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Operator serwisu zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
VIII. Akcje promocyjne
- Regulamin bieżącej akcji promocyjnej dostępny jest w tym linku
IX. Postanowienia końcowe
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Operatorem serwisu a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art.22 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Operatorem serwisu a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art.22 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Operatora serwisu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Operator serwisu zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie, o czym Klient zostanie powiadomiony. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu umieszczenia ich na stronie internetowej Sklepu. Zmiany Regulaminu nie mogą naruszać praw nabytych Klientów korzystających ze Sklepu internetowego.
- Niniejszy regulamin stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90 poz. 631). Zabrania się kopiowania, powielania, oraz rozpowszechniania treści postanowień niniejszego regulaminu na użytek komercyjny.